گلخانه کتاب

نکات طلایی کتاب ها

گلخانه کتاب

نکات طلایی کتاب ها

چگونه نابغه شوید؟


در دنیای امروزی مجبورید در رشته انتخابی خود متخصصی کامل شوید.

این نتیجه گیری بدین معنی نیست که باید هرچیز غیرمرتبط با رشته انتخابی خود را ندید بگیرید. شما به طیف متنوعی از علایق و مقدار زیادی شناخت عمومی مناسب نیازمند هستید. مجبورید علاوه بر یک متخصص، شخصی کارآزموده هم باشید.

برای متخصص، استاد، نابغه شدن سعی کنید در رشته خود بهترین باشید، مهم نیست چه رشته ای است. و اگر از خود می‌پرسید چگونه می توان چنین کرد، اجازه دهید توصیه کنم که باید خود را کاملا در هر آنچه که هست غرق کنید. ایده‌ها، خرد و ادراک به کسانی داده می شوند که خود را کاملا در چیزی جاری کنند.

نبوغ 99 درصد به کوشش بستگی دارد و برای نابغه شدن در رشته خود مجبورید خود را غرق کنید.

 

سنگفرش هر خیابان از طلاست

کیم وو چونگ

چگونه بیشترین وقت را برای خود ایجاد کنید؟


موفقیت یا ناکامی کاملا به این بستگی دارد که چگونه وقت خود را صرف کنید. شاید دو نفر در یک چیز موفق شوند، اما از آن دو، کسی که عاقلانه وقت صرف می‌کند موفق تر خواهد بود. روز برای هرکسی 24 ساعت است. تفاوت در این است که چگونه از 24 ساعت بهره برداری کنید. اگر کسی سه برابر بیشتر از شخص دیگر در یک روز کار یا مطالعه کند طبیعتا سه روز جلوتر از فرد دیگر است. البته مهم تر از میزان زمان واقعی کیفیت زمان سودمند برحسب زندگی آن فرد است.

فرمول مخفی من برای سلامتی

یک فرد واقعا تندرست به توازن مناسبی بین تندرستی حجمی و فکری می‌رسد. تفکری که هیکلی عضلانی را نشانه سلامتی خوب می‌پندارد، می‌تواند حقیقتا خود یک بیماری شود؛ و سرانجام تورا به دنیایی می‌رساند که مشت‌ها اولویت اول را دارند و می‌توانند زندگی‌ات را خراب کنند. بدنی سالم فقط هنگامی ارزش حقیقی دارد که با مغزی که سلیم است و شریف، برابری کند.

 

سنگفرش هر خیابان از طلاست

کیم وو چونگ

چهار روش برای یافتن بزرگترین معلم خود


1. سفر کردن: سفر با نگرش مناسب دنیایی تازه به روی شما می‌گشاید - از هر سفر باید چیزی یاد بگیرید - ویژگی های هر مکان را یاد بگیرید - فقط نظر انداختن کافی نیست - باید هرچیزی را فراتر از جنبه های ظاهری آن در نظر بگیرید.

2. دوستان خوب: طیف گسترده ای از دوستان دارایی ای عظیم است. تنوع گسترده ای از روابط می تواند به شما کمک کند، اما هیچ گاه عمق دوستی را فدای تعداد آن نکنید.

3. هرکاری را با قاطعیت و دقت انجام دهید: اگر نظری به اطراف بیندازید متوجه خواهید شد که هرچیزی به تنهایی می تواند معلمی بزرگ باشد و هرمکانی مدرسه، تا چیزی برای یادگیری داشته باشی.

اگر قاطعیت واقعی دارید می‌توانید هرجا که هستید خلاق باشید. وقتی در شهر به این طرف و آن طرف می‌روید به نوار زبان خارجی گوش دهید.

4. همیشه یک کتاب در دست داشته باشید: کتاب برای شما تجارب غیرمستقیم هستند. عمیقا مطالعه کنید. هرکتابی را با همان احترامی که برای دوستی خوب قائل هستید، بخوانید.

لرد چسترفیلد: جامعه بزرگترین کتاب برای همه است و انسان می‌تواند از جامعه بیشتر از همه کتابهایی که تاکنون منتشر شده اند، بیاموزد.


سنگفرش هر خیابان از طلاست

کیم وو چونگ

شش کلید موفقیت در شروع کاری تجاری


1. کار سخت و تلاش هدفمند - جمع آوری موفقیت های کوچک

2. نوآوری های کوچک مهم هستند - انجام موثر هر کار را بیابید - برای موفقیت مجبور نیستید نوآوری های بزرگ خلق کنید اما فقط می توانید بسیاری از چیزهای کوچک را بهبود دهید. متفاوت از دیگران و کسب و کار آنان رفتار کنید - نوآوری های بزرگ نتیجه جمع آوری بسیاری نوآوری کوچک هستند.

3. فقط برای خود کار نکنید - برای دیگران هم کار کنید - این حرکت نوعی بیمه است. اگر منافع هر معامله را تقسیم کنید در بلند مدت کارهای بیشتری بدست خواهید آورد - در محل کار مانند یک الگو کار کنید.

4. از نگرانی بیش از حد برای ارزش خالص شخصی خود پرهیز کنید.

دوست دارم در آینده بیشتر از آنکه برای ثروتم مشهور باشم برای دستاوردهایم مشهور باشم.

5. هرچیزی ممکن است اگر اطمینان داشته باشید. هر مشکلی پیش بیاید همیشه راهی برای جبران آن وجود دارد.

6. فرصت های نهفته محدود هستند، اما بدون کار سخت نمی توانید آنها را بیابید. فکر کردن هم کاری سخت است و شما را به خلق چیزهای تازه می رساند.


سنگفرش هر خیابان از طلاست

کیم وو چونگ

رقبای خود را چگونه ببینیم؟


همیشه رقیبی پاک و منصف باشید.

نمی‌توانید برای خود و یک تنه زندگی کنید. مجبورید همکاری کنید و مجبورید به دیگران خدمت کنید.

هدف وسیله را توجیه می‌کند. اما در رقابت حقیقی هدفی وجود ندارد تا بتواند وسیله غیرمنصفانه را توجیه کند.

فقط آنچه را که می خواهید به انجام برسانید در ذهن متصور بسازید:

آن چیزی شوید که واقعا می خواهید و باید از طریق تصورات خود اعتماد را توسعه دهید. به کلامی دیگر، می توانید آینده خود را با نیروهای فکری خود بسازید.

توکوتوشیو سرمایه گذار بزرگ ژاپنی می گوید: برای اینکه در کاری موفق شوید باید قابلیت آن را داشته باشید. همچنین باید انگیزه، تمرکز و پشتکار داشته باشید. این چیزی است که او پایمردی نامید.

پایمردی توانایی مبارزه با مشکلات است و نه یکه خوردن از ناکامی.

ناامیدی و ناکامی حتی با خلاق ترین کار هم می آیند. اما مهم این است که برای از سرگذراندن کار خود، هرآنچه هست، عزم خود را جزم کنید و تا پایان ادامه دهید.


سنگفرش هر خیابان از طلاست

کیم وو چونگ